При малките дечица на 1-2 годишна възраст се изисква и присъствието на родител по време на
езиковото обучение, като за най-малките едно занятие продължава 40 – 45 мин., според това до
колко могат да проявят внимание. Ако родителите не знаят чуждия език, който учат децата, имат
възможност и те самите да го научат, защото се включват активно в часа. За да могат най-малките
да изговарят и да разбират новите научени думи, родителите повтарят заедно с тях.
Ученето на чужд език при най-малките деца на възраст от 1 до 2 годинки се осъществява в малка
група от няколко дечица за да може да протече под формата на игра и неусетно децата да
започнат да го научават. И не забравяйте, че децата колкото са по-малки толкова повече запомнят
всичко около тях. Очаква се да започнат с разбирането на чуждия език, а след това и с
произнасянето на отделни думички. Тук също имаме домашна работа, но тя е по-скоро за мама и
тати.
Езиковото обучение при 3 и 4 годишни дечица се осъществава без родител, като отново е под
формата на игра. Работим по най-новата система на Cambridge за езиково обучение за 3 и 4
годишни дечица. При тях продължителността на часа е от 40 до 60 мин.
По време на часа учим чужд език под формата на игра, но имаме за вкъщи домашна работа за да
могат децата да преговарят наученото. Ние ви даваме материалите след всеки проведен час и
инструкция как да работите с детето вкъщи, адаптирана така, че ако родителят не знае чуждия
език, по който се учи детето, да може отново да му помогне.
При деца на 3-4 годишна възраст, още от първия час започваме да учим думи, като всеки път
преговаряме наученото и взимаме след това нови. Очаквания резултат е децата да знаят много
думи от заобикалящата ги среда и да образуват елементарни изречения.
При децата на 5 – 6 годишна възраст, освен че отново присъства елемента на игра , тук вече
навлизаме в по-съзнателната възраст и поставяме основите на азбуката и писането. Децата си
имат учебни материали не само за вкъщи, а и за часовете. Тук занятията са смесени между игри,
които правим с по-малките и първото писане, което правим с първокласниците.
Очаквания резултат е децата да могат да казват и изговарят не само отделни думички, а и да
съставят изречения и първи елементарни стъпки в граматиката с образуването на прости
изречения.
От родителите се иска само да проследяват и подсещат децата да работят вкъщи върху
интересните задачки, които им даваме.